Facebook Marketing: Το παρόν και το μέλλον.
Hits: 58

Το μάρκετινγκ στο Facebook είναι το κεντρικό μέρος του μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων πολλών εμπορικών σημάτων.

Facebook Marketing: Το παρόν και το μέλλον.

Το μάρκετινγκ στο Facebook είναι το κεντρικό μέρος του μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων πολλών εμπορικών σημάτων.

Αυτό σημαίνει, απλά, ότι το μάρκετινγκ στο Facebook είναι ένα κεντρικό κομμάτι του μάρκετινγκ των περισσότερων brands.

Είτε βρίσκεστε σε μια βιομηχανία B2B (business to business) ή B2C (business to consumer) και ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησής σας, χρειάζεστε Facebook μάρκετινγκ.

Αλλά το μάρκετινγκ στο Facebook αλλάζει πολύ. Είναι σχεδόν αγνώριστο από το πότε ξεκίνησε για πρώτη φορά στις πανεπιστημιουπόλεις το 2004, με περισσότερους από 1,47 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες.

Για να το θέσουμε σε προοπτική, περίπου 1.42 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στη Χαβάη. Το Facebook έχει περισσότερους χρήστες από ότι κάποιες πολιτείες έχουν κατοίκους.

Αντί να σας φοβίζουν οι αλλαγές που συμβαίνουν στο Facebook, είναι καλύτερο να τις αγκαλιάσετε και να προσαρμοστείτε.

 Σε αυτή την ανάρτηση, θα μιλήσουμε για όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το μάρκετινγκ στο Facebook τώρα, και τι μπορείτε να περιμένετε να δείτε στο μέλλον.

Facebook Marketing: Πως είναι τώρα.

Το Facebook έχει κάνει μεγάλα βήματα από τις ημέρες που ήταν απλώς ένας άλλος ανταγωνιστής του Myspace και έχει γίνει ένα πολύ πιο αποτελεσματικό εργαλείο μάρκετινγκ από κάθε άλλο site κοινωνικής δικτύωσης που υπάρχει ... και αυτό ακόμα και αν αποκλείσετε τις διαφημίσεις στο Facebook.

Αρχικά, το μάρκετινγκ στο Facebook προσπαθούσε απλά να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερα Like, ώστε να μπορείτε να μεταδώσετε περιεχόμενο στο κοινό σας. Δεν υπήρχε ακόμα κάτι όπως ένας πολύπλοκος αλγόριθμος, έτσι και αλλιώς.

Τώρα εστιάζουμε περισσότερο στο να κτίσουμε σχέσεις με το κοινό, διότι οι μεγάλοι αριθμοί ακολούθων δεν έχουν σημασία αν τα ποσοστά αλληλεπίδρασής τους είναι μικρά, οι σχέσεις μετρούν περισσότερο από το να φωνάζετε τα μηνύματα σας στο κοινό.


Υπάρχουν πέντε τάσεις στη χρήση του Facebook σήμερα, που έχουν καθορίσει το μάρκετινγκ στο Facebook όπως είναι τώρα και θα συνεχίσουν να το κάνουν.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε κάθε μία.

Τάση μάρκετινγκ Facebook # 1: Εξατομίκευση.

Ως χρήστης, σίγουρα έχετε δει τα βίντεο "Είμαστε φίλοι για 8 χρόνια!" Που φαίνονται να είναι εξαιρετικά εξατομικευμένα.

Επίσης, πιθανότατα έχετε παρατηρήσει ότι η ροή σας εμφανίζει συχνότερα περιεχόμενο από τα άτομα και τις μάρκες με τις οποίες αλληλεπιδράτε περισσότερο.

Αυτά είναι και τα δύο παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο η εξατομίκευση δημιουργείται στο Facebook και στο μάρκετινγκ του Facebook.

Τα εμπορικά σήματα πρέπει να λάβουν αυτό υπόψη κατά τη δημιουργία στρατηγικών μάρκετινγκ και περιεχομένου για το Facebook.

Δεν έχει σημασία αν θέλετε να δημοσιεύσετε μια ατελείωτη ροή προσφορών στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας ή ακόμα και στο ιστολόγιό σας. Υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα ότι δεν είναι αυτό που το ακροατήριό σας θέλει να δει, το οποίο θα σας κοστίσει στην αλληλεπίδραση.

Αντ 'αυτού, βρείτε τους διαφορετικούς τύπους περιεχομένου που το συγκεκριμένο κοινό σας ανταποκρίνεται περισσότερο και δημιουργήστε ένα μίγμα από αυτό.

Facebook Μάρκετινγκ Τάση # 2: Επικοινωνία.

Μερικοί χρήστες βασίζονται στο Messenger του Facebook ως πρωταρχική μέθοδος επικοινωνίας με φίλους και επιχειρήσεις με τις οποίες θέλουν να μιλήσουν.

Αυτό είναι μια αυξανόμενη τάση, και πολλοί πελάτες είναι πιο πιθανό να στείλουν ένα μήνυμα στο Facebook αντί να πάρουν τηλέφωνο ή να στείλουν ένα email. Είναι στιγμιαίο και οι πελάτες παίρνουν την άμεση ανταπόκριση που θέλουν και περιμένουν, είτε ψωνίζουν και θέλουν να κάνουν μια ερώτηση, είτε έχουν κάποιο πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί.


Τα εμπορικά σήματα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους, με το να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τα εισερχόμενα μηνύματα το συντομότερο δυνατό.

Αυτό αυξάνει το ποσοστό ανταπόκρισης σας, το οποίο είναι δημόσιο στο Facebook και διατηρεί τους πελάτες σας ευτυχείς.

Αυτό είναι ένα σημαντικό μέρος του μάρκετινγκ, διότι συμβάλλει στην οικοδόμηση της φήμης σας, ειδικά στο Facebook.

Facebook Μάρκετινγκ τάση # 3: Δυναμικό Μάρκετινγκ.

Το Facebook έκανε πολλά βήματα για να καταστήσει την πλατφόρμα όσο το δυνατόν πιο διαδραστική και δυναμική για τους χρήστες.

Μερικά δημοφιλή παραδείγματα περιλαμβάνουν:

- Διάφορα κουμπιά αντίδρασης που υπερβαίνουν τα απλά Like.

 

 - Δημοσκοπήσεις, ειδικά σε ομάδες.

 

 - Ζωντανό βίντεο, όπου οι χρήστες μπορούν να σχολιάζουν σε πραγματικό χρόνο για να αλληλεπιδρούν με τη μάρκα που φιλοξενεί το βίντεο.

 - 360 βίντεο, με τα οποία μπορούν να αλληλεπιδράσουν θεατές για να δουν μια πλήρη σκηνή.

Αν θέλετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο το μάρκετινγκ στο Facebook, πρέπει να χρησιμοποιείτε δυναμικές στρατηγικές μάρκετινγκ και δυνατότητες.

Αυτό είναι που οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδρούν και να απολαμβάνουν να δουν. Αυτό όχι μόνο θα σας βοηθήσει να έχετε αποτελέσματα στην μεμονωμένη ανάρτηση, αλλά και να βελτιώσετε την προσέγγισή σας στον αλγόριθμο.

Θυμηθείτε να μην γίνεστε μονότονοι, να χρησιμοποιείτε αυτές τις δυνατότητες όταν είναι δυνατόν και να βάζετε όλο και πιο πολλά βίντεο στο Facebook.

Facebook Μάρκετινγκ τάση # 4: Κτίζοντας μια κοινότητα.

Η οικοδόμηση σχέσεων είναι το επίκεντρο του μάρκετινγκ στο Facebook αυτή τη στιγμή, οπότε η δημιουργία μιας κοινότητας στην πλατφόρμα είναι ο καλύτερος τρόπος να προχωρήσετε.

Θα δείτε ότι αυτό συμβαίνει συχνότερα με τη μορφή ομάδων που λειτουργούν μαζί με το εμπορικό σήμα, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ της μάρκας και των μελών.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κοινότητα που είναι τόσο πολύτιμη ώστε να γίνει ένας πόρος για εσάς , δίνοντας στους χρήστες την δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ τους, που θα τους κρατήσει κοντά και πιστούς στην επωνυμία σας.

Facebook Μάρκετινγκ τάση # 5: Πωλήσεις μέσω πολλαπλών καναλιών.

Γνωρίζατε ότι μπορείτε να πουλάτε προϊόντα και υπηρεσίες απευθείας από το Facebook;

Μπορείτε, όχι μόνο με έναν, αλλά με δύο διαφορετικούς τρόπους.

Το πρώτο είναι μέσω των καταστημάτων του Facebook (Facebook Shops), τα οποία σας επιτρέπουν να δημιουργείτε εικονικές εκθέσεις και βιτρίνες στις καρτέλες Facebook.

Οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν απευθείας από το εικονικό μαγαζί σας ή μπορείτε να τους στείλετε στον ιστότοπό σας για να κάνουν τις αγορές. Μπορείτε να πουλήσετε τόσο υπηρεσίες όσο και προϊόντα μέσω του καταστήματος.

 

Επίσης μπορείτε να πουλήσετε μέσω των Messenger chatbots, μειώνοντας το κόστος εξυπηρέτησης πελατών και παρέχοντας μια άλλη μέθοδο ενθάρρυνσης των πωλήσεων.

Αυτά τα chatbots μπορεί να είναι λίγο ακριβά και / ή χρονοβόρα για την εγκατάσταση, αλλά μόλις προγραμματιστεί καλά, δεν θα έχετε μόνο ένα ρομπότ εξυπηρέτησης πελατών, αλλά και έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων.

Τα καταστήματα όπως το DSW έχουν chatbots που παρέχουν στους πελάτες προτάσεις για παπούτσια με βάση το στυλ τους, και στη συνέχεια οι πελάτες μπορούν να τα αγοράσουν μέσα από την εφαρμογή.

 

Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι πελάτες της Dominos που μπορούν να παραγγείλουν μια πίτσα από το chatbot.

Η πώληση μέσω ομοαξονικών καναλιών είναι κάτι που βλέπουμε όλο και περισσότερο παντού (όχι μόνο στο Facebook), έτσι για την επιχείρησή σας είναι κάτι που πρέπει να εξετάσετε.

Παρατηρήστε εδώ ότι λέω "εξετάστε". Θέλω να επισημάνω ότι η πραγματική πώληση από την πώληση στο Facebook μπορεί να μην είναι ιδανική για όλες τις επιχειρήσεις.

Έχοντας ένα κατάστημα στο Facebook μπορεί να σας κοστίσει στα  κλικ στο δικό σας site, όπου έχετε οδηγούς μαγνήτες και αναδυόμενα παράθυρα και εκπτώσεις για να προσελκύσετε τους πελάτες καλύτερα, καθώς σας στερεί και από την καλύτερη αναπροσαρμογή της στρατηγικής σας. Τα chatbots δεν είναι η σωστή επιλογή για όλες τις επιχειρήσεις. Μπορείτε απλά να παρακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές για να δείτε ποιες νέες επιλογές θα είναι διαθέσιμες για εσάς και σας συμφέρουν. Χρησιμοποιήστε αυτά τα κανάλια και για να ποστάρετε  προσφορές, διαγωνισμούς και πολλά άλλα.

Το μέλλον του μάρκετινγκ στο Facebook.

Κάθε λίγους μήνες, κάποιο άρθρο αναδύεται λέγοντας ότι το Facebook είναι νεκρό. Μερικές φορές το λένε αυτό για την πλευρά διαφημίσεων της πλατφόρμας, αλλά συνήθως αναφέρονται στο μάρκετινγκ.

Δεν είμαι σίγουρος ότι θα φτάσουμε ποτέ σε ένα σημείο στις ζωές μας όπου το μάρκετινγκ στο Facebook είναι νεκρό, τουλάχιστον όχι χωρίς  κάποιες μεγάλες αλλαγές και στροφές της αγοράς.

Ο αριθμός των χρηστών εξακολουθεί να αυξάνεται και τα επίπεδα δραστηριότητας εξακολουθούν να είναι υψηλά. Το Facebook επίσης δεν είναι ικανοποιημένο, συνεπώς συνεχίζουν να προσθέτουν υπηρεσίες, ώστε να εξελίσσονται μαζί με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του χρήστη.

Μελλοντικά λοιπόν, πιστεύω ότι όλα αυτά που αναφέραμε θα να παραμείνουν σημαντικά και θα καθορίσουν το μέλλον του μάρκετινγκ στο Facebook.

Περισσότερη εξατομίκευση, εστίαση στην κοινότητα, μεγαλύτερη διαφάνεια και περισσότερη διαδραστικότητα θα είναι ο τρόπος με τον οποίο το Facebook θα πορευτεί, γιατί αυτό θέλει το κοινό του σήμερα (και του αύριο).

Εκτός από τη συνέχιση αυτών των τάσεων, υπάρχουν ενδείξεις ότι στο μέλλον θα δούμε μερικά από τα παρακάτω:

 - Περισσότερη πραγματικότητα (AR) και εικονική πραγματικότητα (VR) στο Facebook. Το Facebook έχει ήδη τη δική του πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας που είναι διαθέσιμη σε χρήστες με συσκευές VR και όλο και περισσότερες μάρκες χρησιμοποιούν τις δικές τους εφαρμογές για κινητά ή λειτουργιές στο site τους ώστε να επιτρέπουν σε πιθανούς πελάτες να χρησιμοποιούν το AR για να δουν πώς θα δούλευαν τα προϊόντα. Καθώς αυτή η τεχνολογία γίνεται πιο διαθέσιμη στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, η τάση αυτή θα αυξηθεί, οπότε να είστε έτοιμοι για αυτήν.

- Οι καταναλωτές και τα εμπορικά σήματα θα συνδέονται στο Messenger του Facebook.  Οι χρήστες θα αυξήσουν τη χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων στα κοινωνικά μέσα (συμπεριλαμβανομένης και κυρίως της εφαρμογής Messenger του Facebook) για να προσεγγίσουν τα εμπορικά σήματα. Το μάρκετινγκ πιθανότατα θα έχει μεγαλύτερο ρόλο στο Messenger απ 'ότι τώρα, και η εξυπηρέτηση πελατών στο Messenger θα συνεχίσει να είναι σημαντική.

 - Η αύξηση των πολυκάναλων πωλήσεων μέσω διαδικτύου μπορεί να αποτελέσει προτεραιότητα. Τα εμπορικά σήματα μπορούν ήδη να πουλήσουν στο Facebook με διάφορους τρόπους, όπως συζητήσαμε παραπάνω και μπορεί να συνεχίσουν να γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες, ειδικά εάν αρχίσουν να υιοθετούν περισσότερες από τις επιλογές εύκολης πληρωμής ή περισσότερες μάρκες αρχίζουν να χρησιμοποιούν τις καινούριες δυνατότητες.

- Αυξημένη χρήση ως μηχανή αναζήτησης. Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν ήδη το Facebook για να αναζητήσουν τοπικές επιχειρήσεις. Με την πρόσφατη Τοπική λειτουργία (local search) του Facebook, ενθαρρύνουν τους χρήστες να χρησιμοποιούν περισσότερο αυτό το χαρακτηριστικό. Το Facebook έχει επίσης αποκτήσει το Wit.ai, το οποίο θα βοηθήσει στην αναγνώριση ομιλίας. Αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αυξήσει τις δυνατότητες φωνητικών αναζητήσεων, ανταγωνιζόμενες περισσότερο με το Google ή ακόμα και με εργαλεία όπως η Alexa, επομένως παρακολουθήστε το για να δείτε πώς εξελίσσεται.

Συμπέρασμα.

Το Facebook έχει αλλάξει πολύ και συνεχίζει να αλλάζει σχεδόν καθημερινά.

Η προσαρμογή των στρατηγικών μάρκετινγκ με τις αλλαγές στον αλγόριθμο και τις νέες λειτουργίες θα σας κρατήσουν ανταγωνιστικούς.

Ανεξάρτητα από τις αλλαγές που έρχονται στην πλατφόρμα, οι τάσεις της εξατομίκευσης, της διαδραστικότητας και της δημιουργίας μιας κοινότητας είναι εδώ για να μείνουν.

Αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία το μάρκετινγκ στο Facebook επικεντρώνεται και θα συνεχίσει να κινείται, επειδή είναι αυτό που φέρνει περισσότερη αξία στους χρήστες του.

Με την εστίαση σε αυτή την οικοδόμηση σχέσεων και δίνοντας στο ακροατήριό σας αυτό που θέλετε, δεν θα βρεθείτε προ εκπλήξεων στην πορεία σας με το μάρκετινγκ στο Facebook.

 

 

Ενδιαφέρον; Διαβάστε το blog μας  Επικοινωνείστε μαζί μας Κεντρική Σελίδα

Πηγή Adespresso.com

 

  

Leave your comments

Comments

  • No comments found