Η αληθινή ιστορία της Μαύρης Παρασκευής!
Εμφανίσεις: 3300

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ: ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙ.

Με τη μαύρη Παρασκευή να βρίσκεται κοντά, γνωρίζουμε ήδη τι πρέπει να περιμένουμε: '40% μείον', δρόμοι γεμάτοι με καταναλωτές, '60% μείον', σπρωξίματα στα καταστήματα και '80% μείον'.

Αλλά πώς καταλήξαμε εδώ;

Γιατί είναι η μαύρη Παρασκευή «μαύρη»;

Ποτέ έγινε συνώνυμη με τις εκπτώσεις;

Πώς οι καταστηματάρχες και οι αστυνομικοί αγωνίστηκαν ανεπίσημα για το όνομα;

Και γιατί είναι σε μια Παρασκευή ούτως ή άλλως;

Γιατί είναι μια μαύρη Παρασκευή;

Η μαύρη Παρασκευή είναι η επόμενη ημέρα μετά την ημέρα των ευχαριστιών, οπότε για να απαντήσουμε γιατί η μαύρη Παρασκευή είναι σε Παρασκευή, θα πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε γιατί η ημέρα των Ευχαριστιών είναι μια Πέμπτη.

Η ημέρα των ευχαριστιών ξεκίνησε ως ημέρα ευχαριστίας για την ευλογία της συγκομιδής και του προηγούμενου έτους.


Ωστόσο, οι προσευχές και οι τελετές ως δημόσια θρησκευτική επίδειξη ευσέβειας δεν ήταν κατάλληλες για ένα κυβερνητικό είδος διακοπών σε μια χώρα που βασίζεται εν μέρει στον διαχωρισμό της εκκλησίας και του κράτους - των ΗΠΑ. Έτσι, ο Thomas Jefferson πίστευε ότι δεν πρέπει να είναι εθνική εορτή. Ως εκ τούτου, η ημερομηνία γιορτής ήταν διαφορετική από πολιτεία σε πολιτεία.

Η εθνικοποίηση των διακοπών δεν ήρθε μέχρι την εποχή του Α. Λίνκολν, το 1863. Επηρεασμένος από την 40χρονη εκστρατεία της συγγραφέως Σάρα Χοσέφα Χέλε, ο Πρόεδρος Λίνκολν προκήρυξε την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 1863 ως ημέρα ευχαριστιών. Κάλεσε τους συμπατριώτες του να "ξεχωρίσουν και να επικεντρωθούν στην τελευταία Πέμπτη του Νοέμβριου, ως μέρα Ευχαριστιών και Χάρης". Στην πράξη, λόγω του συνεχιζόμενου εμφυλίου πολέμου, η εθνικοποίηση ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1870.

Δύο αιώνες αργότερα το 1939, προς το τέλος της Μεγάλης Ύφεσης, ο πρόεδρος F.D Roosevelt προσπάθησε να αλλάξει εκείνη την ημέρα. Ο Ρούσβελτ αναζητούσε τρόπους για την τόνωση της οικονομίας. Επεκτείνοντας την περίοδο γιορτών /εκπτώσεων, δημιουργώντας μεγαλύτερες πιθανότητες για αγορές με μια παραπάνω εβδομάδα, θα ήταν ωφέλιμο. 

Και έτσι συνέβη: Η ημέρα των ευχαριστιών άλλαξε από την τέταρτη στην τρίτη Πέμπτη του Νοεμβρίου. Παρ 'όλα αυτά, η διακήρυξή του αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής. Δύο χρόνια αργότερα, ο Πρόεδρος και το Κογκρέσο καθιέρωσαν τις Ευχαριστίες ως ομοσπονδιακές αργίες των Ηνωμένων Πολιτειών και να γιορτάζονται την τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου.

Μαύρο 'Οτιδήποτε'.

Σε αντίθεση με την περίπτωση της Μαύρης Παρασκευής, η λέξη «μαύρο» πριν από οποιαδήποτε ημέρα χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα ιδιαίτερα δυσάρεστο ή ταραγμένο γεγονός στην ιστορία. Τη μεγαλύτερη οικονομική καταστροφή στη δεκαετία του '80.

Η μαύρη Δευτέρα αναφέρεται στη Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 1987. Αυτό που ξεκίνησε ως συντριβή χρηματιστηρίου στο Χονγκ Κονγκ, εξαπλώθηκε στη συνέχεια στην Ευρώπη και έπληξε τις ΗΠΑ.

Η μαύρη Τρίτη συνέβη στις 29 Οκτωβρίου 1929, κατά τις πρώτες μέρες της Wall Street Crash. Λόγω του πανικού, οι πωλήσεις έφτασαν στο ανώτατο σημείο: Περίπου 16 εκατομμύρια μετοχές διαπραγματεύθηκαν εκείνη την ημερομηνία, ένα αξεπέραστο ρεκόρ για τα επόμενα 40 χρόνια.

Η μαύρη Τετάρτη έλαβε χώρα στις 16 Σεπτεμβρίου 1992. Όταν μια κατάρρευση της λίρας στερλίνα ανάγκασε τη Βρετανία να αποχωρήσει από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών (ERM).

Μαύρη Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 1929, σηματοδότησε την αρχή της Μεγάλης Ύφεσης. Ξεκίνησε όταν η αγορά έχασε το 11% της αξίας της.

Μαύρη Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 1869. Την ημέρα εκείνη, ο Jay Gould ένας κατασκευαστής σιδηροδρόμων  και ο James Fisk, ένας χρηματιστής δημιούργησαν μια έκρηξη και πτώση σε τιμές χρυσού. Οι τιμές μειώθηκαν κατά 20% και η χρηματιστηριακή αγορά κατέρρευσε. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των βασικών προϊόντων μειώθηκαν κατά 50%.


Το μαύρο Σάββατο συνέβη στις 7 Φεβρουαρίου 2009 στην Αυστραλία. Μια σειρά πυρκαγιών έκαιγαν σε όλη την αυστραλιανή πολιτεία της Βικτώριας, μέχρι και σήμερα θεωρείται από τις χειρότερες καταστροφές της Αυστραλίας.

Μαύρη Κυριακή, το Black Sabbath... 

Όταν η Μαύρη Παρασκευή ακόμα σήμαινε κάτι κακό.

Ήδη από τον 19ο αιώνα, η ημέρα των ευχαριστιών σηματοδότησε την έναρξη της σεζόν εκπτώσεων. Δεδομένου ότι το μάρκετινγκ άρχισε να υιοθετείται, τα πολυκαταστήματα συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν για να αρπάξουν την προσοχή των δυνητικών πελατών τους. Μία από αυτές τις πρώτες εκστρατείες που έγιναν παράδοση ήταν η παρέλαση του Macy. Το 1924 ήταν η χρονιά που όλα άρχισαν για την πλέον λαϊκή παράδοση, που ας φαίνεται παράξενο, ήταν στην πραγματικότητα μια Χριστουγεννιάτικη παρέλαση.

 

Όπως είδαμε, η Μαύρη Παρασκευή εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του '60. Τη δεκαετία του 1860. Ο όρος άρχισε να χάνει την σημασία του από έτος σε έτος έως ότου σχεδόν δεν χρησιμοποιούταν από κανέναν. Περίπου 100 χρόνια αργότερα όμως, ο όρος αναστήθηκε για να περιγράψει μια διαφορετική κατάσταση. Για πρώτη φορά, ο όρος συνδέθηκε με την περίοδο μετά τις ευχαριστίες. Η πόλη της Φιλαδέλφειας ήταν υπεύθυνη για αυτήν την αλλαγή.

Οι δρόμοι της πόλης, όπως οι δρόμοι των περισσότερων μεγάλων πόλεων στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια αυτής της ακμάζουσας περιόδου, μετατράπηκαν σε ανθρώπινα ποτάμια, καθώς οι αγοραστές και οι επισκέπτες πλημμύρισαν τους δρόμους την ημέρα μετά την ημέρα των ευχαριστιών. Αλλά η Philly είχε ένα ακόμα πράγμα: το ποδοσφαιρικό παιχνίδι του στρατού / ναυτικού.

 

Το αμερικανικό παιχνίδι ποδοσφαίρου κολλεγίων συνέβαινε το Σάββατο του ίδιου Σαββατοκύριακου. Εκτός από τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, όλος αυτός ο όχλος σήμαινε επίσης περισσότερη δουλειά για μια άλλη συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών: τους αστυνομικούς. Σε αντίθεση με τους περισσότερους ανθρώπους κατά τη διάρκεια των εορταστικών ημερών, πολλοί αξιωματικοί όχι μόνο δεν μπορούσαν να έχουν ρεπό - έπρεπε επίσης να εργάζονται υπερωρίες για να ελέγξουν όλο αυτό το χαμό. Ως εκ τούτου, οι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν τον όρο Μαύρη Παρασκευή και το Μαύρο Σάββατο για να περιγράψουν τη κόλαση που ζούσαν, τις μέρες μετά τις ευχαριστίες.

Αφού οι αστυνομικοί συνένωσαν τη μαύρη Παρασκευή με το χάος στη Φιλαδέλφεια, η τρέλα για ψώνια έγινε όλο και πιο διαδεδομένη κάθε χρόνο, καθώς τα καταστήματα προσέλκυαν τεράστια πλήθη.

Οι καταστηματάρχες και οι έμποροι της Φιλαδέλφειας επιχείρησαν να αλλάξουν το όνομα των ημερών μετά την ημέρα των ευχαριστιών ως «Μεγάλη Παρασκευή» και «Μεγάλο Σάββατο», οι οποίες έχουν πράγματι πιο φιλικό προς τις πωλήσεις τόνο.

Ωστόσο, ο όρος Μεγάλη Παρασκευή ποτέ δεν έπιασε και η μαύρη Παρασκευή είχε ακόμα αρνητική σημασία.

Μαύρη Παρασκευή = Νίκη.

Δεν ήταν μέχρι τη δεκαετία του 1980 όταν ο όρος «Μαύρη Παρασκευή» χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει ένα τυχερό γεγονός.

Οι έμποροι λιανικής πώλησης παραδοσιακά λειτουργούσαν με οικονομική ζημία για το μεγαλύτερο μέρος του έτους - από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο. Μόνο άρχιζαν να κερδίζουν στην αρχή της εορταστικής περιόδου, η οποία είναι η ημέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτό ήταν όταν δεν θα ήταν πλέον "στο κόκκινο", θα έβαζαν το κόκκινο στυλό στο συρτάρι και θα έβγαζαν το μαύρο στυλό. Ήταν χρόνος κέρδους, και τώρα ήταν "στο μαύρο".

Στα επόμενα χρόνια, ο όρος κέρδισε δημοτικότητα. Καθώς η διαφημιστική εκστρατεία γύρω από τη μαύρη Παρασκευή αυξήθηκε, το ίδιο συνέβη και με τα πλήθη. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, η ​​μεγαλύτερη ημέρα αγορών του έτους ήταν το Σάββατο πριν από τα Χριστούγεννα, γνωστό και ως Super Σάββατο.

Μέχρι τότε, οι Αμερικανοί, όπως και ο υπόλοιπος κόσμος, αγαπούσαν την αναβλητικότητα περισσότερο από τις εκπτώσεις.



Αλλά στις αρχές του 2000 η Μαύρη Παρασκευή πήρε το θρόνο του Super Σαββάτου και έγινε η φρενίτιδα που γνωρίζουμε σήμερα.

Μαύρη Παρασκευή Σήμερα - Στατιστικές.

Ήρθε η ώρα για μερικούς αριθμούς - επειδή σας αρέσουν αριθμοί.

Πέρυσι, οι έμποροι λιανικής πώλησης των Η.Π.Α. πραγματοποίησαν ρεκόρ πωλήσεων 7,9 δισ. Δολ. σε πωλήσεις μέσω διαδικτύου τη μαύρη Παρασκευή και τις Ημέρες των Ευχαριστιών, αυξημένες κατά 17,9% από το 2016, σύμφωνα με το Reuters.

Το online λιανικό εμπόριο έχει αυξηθεί κατά 300% μεταξύ 2000 και 2018, σύμφωνα με το αμερικανικό Υπουργείο Εμπορίου. Κατά την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις πολυκαταστημάτων μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%.

Οι άνθρωποι προτιμούν να ψωνίζουν ψηφιακά, οπότε δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι το κάνουν και σε μια μέρα που τα ψώνια από ένα φυσικό κατάστημα είναι σαν ψώνια από την κόλαση.



Πόση είναι λοιπόν η πραγματική αύξηση της κίνησης στα καταστήματα τη μαύρη Παρασκευή από μια τυπική ημέρα του Νοεμβρίου; 65%, λένε τα στατιστικά του expendableramblings.com.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή:

- 174 εκατομμύρια είναι ο αριθμός των ανθρώπων που αγόρασαν στις ΗΠΑ το Σαββατοκύριακο της Μαύρης Παρασκευής το 2017.

- Η κυκλοφορία εντός του καταστήματος δεν κορυφώνεται νωρίς το πρωί, αλλά στις 4 μ.μ.

- Το ποσοστό των αναζητήσεων για την μαύρη Παρασκευή που πραγματοποιούνται πριν από το άνοιγμα των καταστημάτων είναι 59%.

- Το ποσοστό των Αμερικανών χρηστών του διαδικτύου που θα ψωνίσουν ψηφιακά στο τραπέζι των Ευχαριστιών βρίσκοντας ''μια μεγάλη προσφορά'' είναι 51%.

- Επίσης, η Μαύρη Παρασκευή είναι υπεύθυνη για 10 θανάτους και 111 τραυματισμούς, σύμφωνα με το Black Death Count.

 

Μαύρη Παρασκευή - Συνήθειες καταναλωτών.

Μέχρι πρόσφατα, η Μαύρη Παρασκευή συνήθιζε να αναφέρεται μόνο στη ίδια την Παρασκευή.

Τώρα σημαίνει περισσότερο από μία μέρα. Η μαύρη Παρασκευή είναι μόνο το σημείο εκκίνησης για την φρενίτιδα αγορών που κορυφώνεται στη Ψηφιακή ​​Δευτέρα.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που οι άνθρωποι συνήθως αγοράζουν στη μαύρη Παρασκευή, όπως αναφέρθηκε από pwc.co.uk.


 Και εδώ είναι από που αγοράζουν τη Μαύρη Παρασκευή.

Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές συνήθως αρχικά περιεργάζονται τις πιθανές αγορές τους από τα τηλέφωνά τους και προχωρούν στην αγορά από το φορητό ή επιτραπέζιο υπολογιστή τους.

Για ποιον αγοράζουν:



Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, γι 'αυτό τείνουν να αγοράζουν τις μαύρες Παρασκευές:


Συμβουλές για ψώνια της μαύρης Παρασκευής.

Είτε είστε έτοιμοι για κάποια σοβαρή επιδρομή σε κατάστημα, είτε είστε ο αγοραστής από το καναπέ, σκεφτείτε αυτό για τα ψώνια της μαύρης Παρασκευής φέτος.


Κάντε την έρευνά σας - Κάντε την έρευνά σας εκ των προτέρων και μην επιλέγετε επί τόπου. Να είστε έτοιμοι να γυρίσετε τα μαγαζιά για να βρείτε την καλύτερη τιμή.

Ορίστε έναν προϋπολογισμό - Έχετε στο μυαλό σας ένα ποσό που είστε διατεθειμένοι να δαπανήσετε. Μπορεί να είναι εύκολο να παρασυρθείτε αν δεν ορίσετε ένα όριο δαπανών για τον εαυτό σας, ειδικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, όπου ένα κλικ μπορεί να σημαίνει μία αγορά.

Μακροπρόθεσμη αγορά - Οι αγορές στην Μαύρη Παρασκευή θα μπορούσαν να σας σώσουν από τα ψώνια της τελευταίας στιγμής πριν από τα Χριστούγεννα. Τις περισσότερες φορές, η ανάγκη για ένα δώρο θα έρθει στην επιφάνεια λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Κάνοντας τα ψώνια στην μαύρη Παρασκευή μπορεί να σημαίνει περισσότερο ελεύθερο χρόνο κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.


Εγγραφείτε για ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου - Βεβαιωθείτε ότι το email σας βρίσκεται στις λίστες των εμπορικών σημάτων και των καταστημάτων που σας ενδιαφέρουν. Οι περισσότεροι πωλητές στέλνουν ένα αποκλειστικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μαύρης Παρασκευής, το οποίο μπορεί να σας δώσει πληροφορίες για τις εκπτώσεις εκ των προτέρων. Επίσης, αυτός είναι ο λόγος που το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν είναι νεκρό.


Γνωρίστε τα δικαιώματά σας - Τα εμπορεύματα πρέπει να έχουν ικανοποιητική ποιότητα, να είναι κατάλληλα για να κάνουν την εργασία που προορίζονται και περιγράφουν. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα, μπορείτε να επισκεφθείτε στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου εάν είστε πολίτης των ΗΠΑ ή στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Ενδιαφέρον; Διαβάστε το blog μας  Επικοινωνείστε μαζί μας Κεντρική Σελίδα

 

πηγή growthrocks.com

 

Leave your comments

Comments

  • No comments found