Πώς να τρέξετε ένα πετυχημένο διαγωνισμό στο Instagram (Giveaway)
Εμφανίσεις: 12538

Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσεις για ένα διαγωνισμό στο Instagram, έτσι ώστε να πετύχει τον σκοπό του;

Όλοι αγαπούν το "δωρεάν". Υπάρχει κάτι στην ψυχολογία μας που προκαλεί μια συναισθηματική αντίδραση όταν παίρνουμε κάτι δωρεάν - στην πραγματικότητα μας κάνει να εκτιμήσουμε το προϊόν περισσότερο.

Οι οικονομολόγοι το αποκαλούν zero price effect.

Και αυτό είναι που κάνει το Instagram giveaway ένα τόσο ισχυρό εργαλείο.

Ένα επιτυχημένο Instagram giveaway μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο στην εικόνα της επωνυμίας σας και στην αλληλεπίδραση με το περιεχόμενό σας. 

Πώς βεβαιώνεστε λοιπόν, ότι το κάνετε σωστά;  

Έχουμε φτιάξει μια checklist έξι βημάτων, για να σας βοηθήσει να κάνετε το πρώτο σας Instagram giveaway όσο καλύτερο γίνεται.

Αλλά πρώτα, ας μιλήσουμε για τους τρεις κύριους λόγους για τους οποίους πρέπει να κάνετε giveaways.

3 λόγοι γιατί πρέπει να κάνετε διαγωνισμό στο Instagram (Instagram Giveaways).

Ένα καλά σχεδιασμένο giveaway σας βοηθά να μεγαλώσετε το κοινό σας, να ενισχύσετε την αλληλεπίδραση στα posts σας και να αυξήσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας. 

Είτε είσαστε νέοι στην πλατφόρμα είτε θέλετε να ανεβάσετε τον ενθουσιασμό στο ακροατήριό σας, τα giveaways είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεκινήσετε τη σχέση σας με τους followers σας.

Κάνοντας ένα Instagram Giveaway:

1 - Θα προσελκύσετε followers πιο γρήγορα.

Οι λογαριασμοί Instagram που πραγματοποιούν διαγωνισμό ή giveaway αυξάνουν followers κατά 70% γρηγορότερα από αυτούς που δεν κάνουν.

2 - Θα δελεάσετε τόσο τους τρέχοντες followers όσο και καινούριους για συμμετοχή.

Η αυξημένη αλληλεπίδραση δίνει "σήμα" στο  Instagram, ότι πρέπει να εμφανίζει το περιεχόμενό σας πιο συχνά στην feed και λειτουργεί ως social proof για την επωνυμία σας.

3 - Θα δημιουργήσετε ισχυρότερες σχέσεις με το υπάρχον κοινό σας.

Όταν δίνετε κάτι δωρεάν, βοηθά στην προώθηση μιας συναισθηματικής σύνδεσης μεταξύ εσάς και των followers σας.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Εκτός από τα πλεονεκτήματα σχέσης και ανάπτυξης κοινού που μόλις συζητήσαμε, υπάρχουν και πρακτικά οφέλη.

Οι διαγωνισμοί και τα δώρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προωθήσουν ένα επερχόμενο προϊόν και να ενθαρρύνουν τους followers να δημιουργήσουν και να μοιραστούν user-generated content (UGC). Δηλαδή, να ζητήσετε ή να το έχετε στις προϋποθέσεις του διαγωνισμού, από τους νικητές να κάνουν ένα ποστ με το προϊόν που κέρδισαν, και να κάνουν tag την σελίδα σας.

Δημιουργώντας ένα Instagram Giveaway σε 6 εύκολα βήματα.

Ένα επιτυχημένο Instagram Giveaway απαιτεί σχεδιασμό και σαφή κατανόηση του τι θέλετε να επιτύχετε με αυτό.

01 Προσδιορίστε τι θέλετε να πετύχετε από το Giveaway σας.

Εάν δεν ορίσετε έναν συγκεκριμένο στόχο για το Giveaway σας, απλώς δίνετε κάτι δωρεάν. Αν και αυτό είναι ωραίο για τους followers σας, δεν εξυπηρετεί την επιχείρησή σας.  

Το πρώτο βήμα είναι να βρείτε ακριβώς αυτό που θέλετε να επιτύχετε μόλις ολοκληρωθεί το Giveaway.

Ο στόχος που θα επιλέξετε, θα επηρεάσει τις αποφάσεις που θα πάρετε, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου σας, του περιεχομένου που δημιουργείτε και του τρόπου με τον οποίο προωθείτε το Giveaway στους followers σας.  

Πάρτε αυτό το παράδειγμα από την εταιρεία Corkcicle.

 


Η εικόνα που χρησιμοποιεί η Corkcicle για το post της, παρουσιάζει όλα τα προϊόντα που μπορεί να κερδίσει ένα άτομο συμμετέχοντας στο Giveaway.

Με βάση τη λεζάντα, ο στόχος του Instagram Giveaway τους είναι να αυξήσουν το κοινό τους.

Για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο, επικεντρώνονται σε  3 πράγματα:

1 - Το να πάρουν πιο πολλά likes στο post του giveaway.

2 -  Ζητούν από τους followers να κάνουν tag φίλους που πιστεύουν ότι θα τους ενδιαφέρει το giveaway.

3 - Υπενθυμίζουν στους χρήστες τους ότι πρέπει να ακολουθήσουν τον λογαριασμό Instagram του Corkcicle για να κερδίσουν.

Δημιουργώντας ένα giveaway με καθορισμένο και εφικτό στόχο, η Corkcicle μεγιστοποιεί τις πιθανότητες της να τον εκπληρώσει.

Επίσης, διευκολύνει τους χρήστες να κατανοήσουν τι πρέπει να κάνουν για να συμμετάσχουν και διασφαλίζει ότι δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα με τους κανονισμούς περιεχομένου του Instagram.

02 Εξοικειωθείτε με τους κανόνες του Instagram.

Αφού καταλάβετε τι θέλετε να κερδίσετε από το giveaway σας, ήρθε η ώρα να ρίξετε μια ματιά σε αυτό που απαιτεί το Instagram από εσάς για να το κάνετε.

Υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες για τη δημιουργία ενός giveaway στην πλατφόρμα τους και πρέπει να τις ακολουθήσετε για να βεβαιωθείτε ότι όλα θα λειτουργήσουν ομαλά και να αποφύγετε τον κίνδυνο να σας τον ακυρώσουν.

 Για να είστε βέβαιοι ότι δεν παρεκκλίνετε από τους όρους του giveaway του Instagram, μην ξεχάσετε να ενσωματώσετε τα ακόλουθα:

- Τους κανόνες του giveaway σας.

- Τους όρους καταλληλότητας των συμμετεχόντων.

-  Τυχόν κανονισμούς που σχετίζονται με το βραβείο σας (περιορισμοί ηλικίας...).

-  Αναγνώριση του γεγονότος ότι το Instagram δεν είναι υπεύθυνο για το giveaway σας και την διεξαγωγή του.

Όλα αυτά πρέπει να εισαχθούν στα σχόλια του post. Εάν δεν είστε σαφείς, το Instagram διατηρεί το δικαίωμα να καταργήσει το post σας.

03 Επιλέξτε ένα βραβείο που θα αρέσει στο κοινό σας.

Εάν το βραβείο σας δεν είναι δελεαστικό για το κοινό-στόχο σας, τότε δεν θα δείτε engagement.

Καθώς σχεδιάζετε το giveaway σας, αναλύστε τους followers σας και σκεφτείτε πώς μπορείτε να προσφέρετε κάτι που να τους ενδιαφέρει αλλά και να χαρακτηρίζει την επωνυμία σας .  

Αυτό είναι εύκολο για καταναλωτικά προϊόντα και πωλητές e-commerce. Μια εταιρεία με software ή  SaaS θα χρειαστεί να κάνει κάποια επιπλέον έρευνα εάν θέλει να προσφέρει περισσότερα από μια έκπτωση ή ένα trial.

Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι με το interest targeting - μέσω του Instagram Insights μπορείτε να δείτε τα γενικά ενδιαφέροντα του κοινό σας. 

Το giveaway σας στο Instagram, μπορεί να είναι μια ευκαιρία να συνεργαστείτε και με άλλες επωνυμίες. 

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αξιοποιήσετε ένα ήδη engaged κοινό και να ενισχύσετε το brand awareness για όλους τους εμπλεκόμενους. Ακολουθεί ένα παράδειγμα από το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου Me to We.

Στο giveaway τους, η Me To We συνεργάζεται με την The Giving Keys και την Jackson Rowe, δύο ακόμη μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου, για να παρέχουν ένα πακέτο δώρου που περιλαμβάνει προϊόντα και από τις τρεις εταιρίες.

Μέσω αυτής της συνεργασίας, κάθε εταιρία μπορεί να αυξήσει το awareness σχετικά με τα προϊόντα της, και τον κοινωνικό σκοπό της.   

Είναι αυτό το είδος συμβιωτικής σχέσης που κάνει το giveaway σχετικό και με τα τρία είδη κοινού των διαφορετικών εταιριών. Οι οπαδοί του Me To We εκτιμούν προϊόντα με ένα ισχυρό κοινωνικό μήνυμα και, ως εκ τούτου, έχουν την τάση να υποστηρίζουν μια ακόμα εταιρία με την ίδια αποστολή ή τις ίδιες αξίες.

Αυτό καθιστά το giveaway πιο πολύτιμο και δελεαστικό για τους χρήστες του Instagram, και ως εκ τούτου και πιο ισχυρό για την επωνυμία σας.

04 Γράψτε τη σωστή λεζάντα για το Giveaway.

Τώρα που έχετε επιλέξει το βραβείο σας, ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε το post σας στο Instagram.

Αυτό θα είναι το μέρος στο οποίο θα κατευθύνετε τους χρήστες, ώστε να μπορούν να μάθουν περισσότερα για το τι θα κερδίσουν. Σκεφτείτε πώς θέλετε οι followers να κάνουν engage με το περιεχόμενο (μέσω κοινοποιήσεων ή σχολίων;) και προσαρμόστε το αναλόγως.     

Μια καλή λεζάντα δεν προωθεί μόνο τα αντικείμενα που προσφέρετε αλλά θα πρέπει να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το πως μπορείς να πάρεις μέρος στον διαγωνισμό.

Εδώ είναι που τα hashtag μπορούν να φανούν χρήσιμα.

Εκτός από ένα συγκεκριμένο hashtag για το giveaway σας, συμπεριλάβετε και άλλα όπως το #contest και το #giveaway. Είναι επίσης καλή ιδέα να συμπεριλάβετε επιπλέον πληροφορίες και hashtag σχετικά με τον κλάδο σας.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα από την εταιρία, περιποίησης δέρματος και περιποίησης μαλλιών, Palmer's.

Όχι μόνο παρέχουν τις πληροφορίες που απαιτούνται από το Instagram για να διευκρινίσουν πώς λειτουργεί το giveaway, αλλά περιλαμβάνουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι followers τους αναλυτικά, καθώς και σχετικά hashtag για να είναι εύκολο να βρεθεί το post.

Καθώς αυτό το giveaway είναι προσαρμοσμένο στην Ημέρα των Ευχαριστιών των ΗΠΑ, η Palmer ζητά από τους συμμετέχοντες να σχολιάσουν, για τι είναι ευγνώμονες αυτό το έτος. Είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να αυξήσουν τη συναισθηματική επίδραση του giveaway τους, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες σχέσεις μεταξύ των follower.  

Καθώς γράφετε τη δική σας λεζάντα, σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εμφυσήσεται λίγο και την "προσωπικότητα" της επωνυμίας σας.

Το giveaway σας, μπορεί να είναι η πρώτη εντύπωση που κάνετε σε νέους follower ή μπορεί να ενισχύσει τη σχέση που έχετε με το τρέχον κοινό σας.

05 Προωθήστε το Instagram Giveaway σας με διαφημίσεις.

Μόλις αναρτηθεί, χρησιμοποιήστε διαφημίσεις Facebook και Instagram για να το προωθήσετε. Κάτι τέτοιο μπορεί να αυξήσει το awareness, σχετικά με το giveaway, σε ένα μεγαλύτερο κοινό και ενδεχομένως να αυξήσει το συνολικό engagement του post.

Όταν τρέχετε τις διαφημίσεις σας, απλώς βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε το ίδιο interest targeting που συζητήθηκε παραπάνω στην ενότητα «Επιλογή βραβείου…».

Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι προσελκύετε ένα κοινό που όχι μόνο ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, αλλά και που έχει τη δυνατότητα να προωθήσει και να ενισχύσει το post σας.   

Αναδείξτε το γεγονός ότι δίνετε κάτι δωρεάν. Ότι το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης είναι να κάνει τον λογαριασμό σας follow ή να κάνει tag έναν από τους φίλους του στο post. Είναι σημαντικό να καταστεί σαφές πόσο λίγη προσπάθεια χρειάζεται από τους συμμετέχοντες, ώστε να πάρουν μέρος.

06 Αναλύστε τα αποτελέσματα.

Μόλις επιλέξετε έναν νικητή για το giveaway, δείτε πώς η διαδικασία επηρέασε τον αρχικό σας στόχο. Αυτό σας βοηθά να δείτε την ROI ώστε στο μέλλον να δημιουργήσετε giveaways με καλύτερη απόδοση.

Στο Instagram Insights, αναζητήστε τις Interactions and Discovery reports. Θα σας παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το πόσο επιτυχημένη ήταν πραγματικά η καμπάνια σας.

Εάν δημιουργήσατε αρχικά το giveaway σας για να ενισχύσετε το engagement, η Interactions report θα σας δείξει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με το ποιος έκανε κλικ στο post σας. Φυσικά, μπορείτε να δείτε ποιος από αυτούς επισκέφτηκε τον ιστότοπό σας ή έγινε follower σας.

Η Discovery report είναι πιο χρήσιμη αν ο στόχος σας ήταν να αυξήσετε την awareness της επωνυμίας σας. Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των δυνητικών νέων follower που είδαν το post σας στις feeds τους.

Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να καταλάβετε πόση επίδραση είχε το giveaway, όσο αναφορά τον στόχο σας.

Μόλις το καταλάβετε, είναι εύκολο να βελτιώσετε την διαδικασία για το επόμενο giveaway σας.

Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε το Instagram Giveaway για να αναπτύξετε και να προωθήσετε την επωνυμία/εταιρία σας.

Είτε αναζητάτε περισσότερους followers, περισσότερο engagement ή brand awareness, τα Instagram giveaways είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο για την ανάπτυξη της εταιρία σας.

Ακολουθώντας αυτά τα 6 βήματα, διασφαλίζετε ότι δεν δίνετε κάτι δωρεάν χωρίς να σας αποφέρει κάτι.

Θα δημιουργήσετε μια ευκαιρία να συνδεθείτε συναισθηματικά με το κοινό σας και να τους προσφέρετε κάτι πολύτιμο με αντάλλαγμα την συμμετοχή τους.

 

Στρατηγικές Instagram Engagement για να κατακτήσετε τον αλγόριθμο.

Οι διαστάσεις των Instagram Stories και γιατί είναι τόσο σημαντικές.

 

 

Ενδιαφέρον; Διαβάστε το blog μας  Επικοινωνείστε μαζί μας Κεντρική Σελίδα

 πηγή: Adespresso.com

 

Leave your comments

Comments

  • No comments found