8 τρόποι για να δημιουργήσετε Brand Loyalty με τα Social Media
Hits: 165

Πως αποκτάς πιστούς πελάτες και πως χτίζεις το Brand Loyalty της εταιρείας σου στα Social Media;

Γνωρίζετε ότι είναι έως και πέντε φορές πιο ακριβό να αποκτήσετε νέους πελάτες, από το να διατηρήσετε τους τρέχοντες; Εάν αυτός δεν είναι ένας καλός λόγος για να στοχεύσετε στο brand loyalty τότε ποιος είναι; Επίσης έχετε πιθανότητα 60-70% να πραγματοποιήσετε πωλήσεις σε υπάρχοντες πελάτες, από ότι σε νέους πελάτες όπου η πιθανότητα είναι 5-20%.

Αλλά πώς αποκτάτε πιστούς πελάτες;

Εάν θέλετε οι πελάτες σας να επιστρέφουν, πρέπει να συνδεθείτε μαζί τους με ουσιαστικούς τρόπους. Τα social media είναι το ιδανικό μέρος για τη δημιουργία αυτών των σχέσεων.

Μπορείτε να πραγματοποιήσετε συνομιλίες προσωπικά με τους πελάτες σας, ώστε να αισθάνονται συνδεδεμένοι με το brand σας και μπορείτε να επιδείξετε τη μοναδική προσωπικότητά σας, σαν brand, μέσω του χιούμορ, της εικόνας και των βίντεο.

Για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε, παρέχουμε οκτώ στρατηγικές για τη δημιουργία brand loyalty μέσω των social media.

Θα σας δείξουμε πώς η επιχείρησή σας μπορεί να εφαρμόσει κάθε στρατηγική και θα σας δώσουμε παραδείγματα για το πώς άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν παρόμοιες μεθόδους.

1. Να είστε Responsive.

Οι αγοραστές κάνουν συχνά ερωτήσεις ή αφήνουν σχόλια για τις επιχειρήσεις στα social media, είτε μέσω του Facebook Messenger είτε κάνουν tweet στο brand. Παρόλο που ενδέχεται να μην μπορείτε να απαντήσετε σε κάθε πελάτη, είναι σημαντικό να αλληλεπιδράτε όσο το δυνατόν περισσότερο.   

Γιατί; Επειδή η ανταπόκριση δείχνει στους πελάτες ότι ενδιαφέρεστε για τις ανάγκες τους, γεγονός που ενισχύει την αφοσίωση στο brand σας. Στην πραγματικότητα, το 72% των millennials είπε ότι θα ήταν πιο πιστοί σε ένα brand που τους απάντησε. Από την άλλη πλευρά, η μη ανταπόκριση μπορεί να μειώσει την αφοσίωση: το 15% των χρηστών του Twitter θα κάνει unfollow ένα brand εάν αυτό δεν αλληλεπιδρά μαζί τους.    

Η Starbucks επικοινωνεί απευθείας με τους πελάτες απαντώντας αμέσως στα σχόλια.

Είναι γρήγοροι στο να απαντήσουν σχεδόν σε κάθε σχόλιο ή ερώτηση, περνώντας στο κόσμο και τους πελάτες τους, ότι αυτό είναι το προφίλ ενός επικοινωνιακού brand που ενδιαφέρεται για τους πελάτες του. 

2. Μοιραστείτε τα θετικά σχόλια των πελατών.

Όταν ένας πελάτης αφήνει μια καλή κριτική, μην την κρατάτε για τον εαυτό σας. Μοιραστείτε την δημόσια στα social media (φυσικά με την άδεια του πελάτη).  

Δημοσιεύοντας θετικές κριτικές, είναι πιθανό να προσελκύσετε νέους πελάτες και να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη των τρεχόντων πελατών στην επιχείρησή σας. Αυτό οφείλεται στο social proof, το ψυχολογικό φαινόμενο της τάσης των ανθρώπων να ακολουθούν το πλήθος. Στην περίπτωση των αγορών, σημαίνει ότι οι άνθρωποι αποδίδουν μεγάλη αξία στις απόψεις των άλλων πελατών.

Δεν είναι κακό να ζητήσετε θετικές κριτικές. Όταν ένας πελάτης αφήνει ένα θετικό σχόλιο για την επιχείρησή σας, απαντήστε ή στείλτε ένα άμεσο μήνυμα ευχαριστώντας τον για το σχόλιό του και ζητώντας του να μοιραστεί τη γνώμη του σε μια κριτική. Στη συνέχεια, μπορείτε να μοιραστείτε την κριτική στα social media σας.  

Οι Classic Photographers  μοιράζονται τακτικά θετικές κριτικές από τους πελάτες με τη λεζάντα «feeling thankful».

 

Όχι μόνο οι Classic Photographers επιτρέπουν στους πιθανούς πελάτες να δουν πόσο ευχαριστημένοι είναι οι τρέχοντες πελάτες, αλλά η εταιρεία δείχνει ταυτόχρονα την εκτίμησή της για τους υπάρχοντες πελάτες.   

3. Μοιραστείτε User-Generated Content.

Ένας άλλος τρόπος για να δημιουργήσετε brand loyalty μέσω του social proof είναι η κοινοποίηση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες (User-Generated Content - UGC). Το UGC  αναφέρεται σε φωτογραφίες, βίντεο και άλλο περιεχόμενο που δημιουργούν οι αγοραστές σχετικά με τη χρήση των προϊόντων ενός brand. Αυτό το περιεχόμενο δημιουργεί εμπιστοσύνη στους αγοραστές επειδή δημιουργείται από πελάτες και όχι από εσάς.

Προσκαλέστε τους χρήστες να κάνουν tag και να χρησιμοποιούν hashtags με το brand σας, ώστε να μπορείτε να βρείτε το UGC πιο εύκολα και να το μοιραστείτε στη σελίδα σας (φυσικά με την άδεια του δημιουργού!). Εάν μοιράζεστε συχνά το UGC, θα ενθαρρύνετε τη συμμετοχή αγοραστών που θέλουν το περιεχόμενό τους να προβάλλεται σε όλους τους followers σας.  

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα μιας καμπάνιας social media με γνώμονα το UGC είναι η GoPro και η καμπάνια Photo of the Day.